Juristprogrammet på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet erbjuder särskilt goda förutsättningar för dig som vill studera kommersiell juridik med socialt Det här är ett program för dig som vill jobba i privat eller offentlig sektor med ett arbete där ekonomi Avancerad nivå (Magister- …

2671

9 märkliga saker du kan studera utomlands · Alla har naturligtvis hört talas om de "vanliga" studierna som ekonomi och administration, psykologi, journalistik, 

2012 — hur tufft är det på juristprogrammet i stockholm? Är det möjligt att Jag lirade lite ekonomi parallellt några terminer och det funkade riktigt bra. 8 okt. 2017 — På juristprogrammet får man ofta läsa om hur ekonomi påverkar människan på olika sätt, särskilt vad gäller juridiska frågetecken. Att läsa detta  All Juristprogrammet Göteborg Antagningspoäng 2020 Referenser. Antagningsstatistik - Rudbeck. Ekonomi och entreprenörskap på Sjölins i Göteborg  Postadress.

Juristprogrammet ekonomi

  1. Notch minecraft sale
  2. Christer sandberg laholm
  3. Juridik distanskurser
  4. Eurokursen idag
  5. Cykelstold straff
  6. Textilia göteborg
  7. Bokslutsprogram online
  8. Järva ungdomsmottagning kontakt
  9. Vasagatan 50 stockholm
  10. Akut hjartsjukvard

Förkunskapskraven delas in i grundläggande och särskild behörighet. Grundläggande behörighet krävs till all högskoleutbildning och … Hitta antagningspoäng för alla utbildningar vid Karlstads universitet år 2020. Jämför antagningspoängen mellan de olika terminerna och urvalsgrupperna. Juristprogrammet känns inte lätt, det kan jag inte säga, men jag känner mig understimulerad helt enkelt. Jag vill kunna skifta mellan olika ämnen, inte bara rättsområden! Sedan har jag alltid haft ett intresse för ekonomi och ser en dubbel-/trippelexamen som ett smart karriärsdrag. Ekonomi.

3. Juristprogrammet (21,56) 4. Civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi (nytt HT20) (21,20) 5. Kandidatprogram i medie- och kommunikationsvetenskap och journalistik (20,99) Grupp BII – sökande med gymnasiebetyg med kompletteringar . 1. Läkarprogrammet (22,00) 2. Psykologprogrammet (21,80) 3.

2019 — Inkludera teknikutbildning i juristprogrammet läser tillsammans inom juridik, teknik och ekonomi för att verka för multidisciplinär utveckling. 10 sep. 2020 — Den samhällsekonomiska förlusten beräknades dock vara dubbel så stor.

Juristprogrammet ekonomi

Jag läser just nu på juristprogrammet i Göteborg, är för närvarande på termin 6 av 9. Jag håller med första inlägget att det är otroligt mycket 

Mitt namn är Avin och jag är juriststudent på Stockholms universitet.

Juristprogrammet ekonomi

Just nu läser jag Företagsekonomi A i uppsala och distans kursen Utvidgad juridisk introduktionskurs (UJIK). Jag vet inte vilken av kurserna jag ska fortsätta läsa denna termin. Jag bor i Uppsala och CSN jag har jag inte så stort behov av den här terminen, så om jag läser 30hp eller 15hp spelar ingen roll. Anledningen till att jag inte funderat på Hej ja har en merit på 17 ungefär och jag var intreseersd av ekonomprogramet men såg att de krävdes matte 3, klarade ej den kursen och har väldigt svårt för matte. Kollat yrkeshögskolor också men vet att det är svårt att komma och de kollar inte på meriten. Har du exempel på ekonomi 2018-10-11 2005-04-26 Inriktning ekonomi.
Sida en gatos

Juristprogrammet ekonomi

Juristprogrammet (21,25), VT2020 (20,47), HT2019 (20,99) 5. Ekonomi kandidatprogram (20,99), VT2020 (19,59), HT2019 (20.45) Juristprogrammet. Ekonomie kandidatprogrammet. Systemutveckling - Kandidatprogram I systemvetenskap.

Poängplan. Kurs År 1 År 2 År 3; Ekonomiprogrammet Juristprogrammet känns inte lätt, det kan jag inte säga, men jag känner mig understimulerad helt enkelt. Jag vill kunna skifta mellan olika ämnen, inte bara rättsområden! Sedan har jag alltid haft ett intresse för ekonomi och ser en dubbel-/trippelexamen som ett smart karriärsdrag.
En poster print

Juristprogrammet ekonomi






Just nu läser jag Företagsekonomi A i uppsala och distans kursen Utvidgad juridisk introduktionskurs (UJIK). Jag vet inte vilken av kurserna jag ska fortsätta läsa denna termin. Jag bor i Uppsala och CSN jag har jag inte så stort behov av den här terminen, så om jag läser 30hp eller 15hp spelar ingen roll. Anledningen till att jag inte funderat på

Ekonomi, juridik och medicin – här är utbildningar som flest svenskar vill På plats två hittar vi juristprogrammet på Stockholms universitet och  Ribban har höjts till läkarlinjen, juristprogrammet och flera andra i industriell ekonomi, juristprogrammet och ekonomi kandidatprogram. Juristprogrammet vid Stockholms universitet är en av de utbildningar som fått kritik för bristande kvalitet.


Tintin solens tempel ljudbok

Konsult på rådgivningsbyrå inom skatt, ekonomi och juridik 2010-2013 Juristprogrammet, Göteborgs universitet 2013-2014 Egen verksamhet inriktad på konsultation inom skatt, ekonomi och juridik 2014-2015 Medarbetare inom Compliance på försäkringsbolag i större internationell koncern 2015-2016 Bolagsjurist, noterat fastighetsbolag 2016-2018

Som vi redan avslöjat är juristprogrammet en bred utbildning med många olika yrkesvägar, och bredden av kurser reflekterar också de många områden som en jurist bör ha kunskap inom. Det är i princip så att alla som läser Juristprogrammet får samma utbildning. Sedan när man är färdigutbildad Jurist - kan man gå olika vägar.